Zussenweekend Luxemburg

We zijn al weer even thuis na een top weekend samen met mijn zus in Vianden. Samen gingen we naar Luxemburg om onze bochten skills even een beetje te trainen.

Zaterdagochtend 30 april sta ik om 9 uur al in Kapelle. Hier zou Gitana wachten op mij. We doen de laatste bandjes check en Damon doet mijn tas nog even een keer fatsoenlijk vast maken in plaats van mijn creatie. We rijden tot Malmedy gewoon snel weg en vanaf daar pakken we hem kronkelroute naar Vianden. Het eerste stuk gaat super rap! Het lijkt wel of die motoren RedBull gedronken hebben! Bij een tankstation in Luik stoppen we even voor koffie en een broodje. Vanaf het moment dat we hem binnendoor pakken is het ook gelijk aan. Bocht rechts, bocht links en haarspeldbochten. Hoe moet het ook al weer? Gelukkig is het helemaal uitgestorven op de weg en kunnen we lekker op het gemakje doen.

We komen met een prachtig zonnetje aan bij ons schattige hotel met motor garage! Snel spullen uitpakken, normale kleding aan en tijd voor een biertje. Op een terrasje aan het water even genieten. S' avonds belanden we in een heel leuk Duitsachtige skihut. Wat gruwelijk lekker hebben we daar gegeten! Zulke biefstuk heb ik nog nooit gegeten.

Zondagmorgen worden we wakker en maken ons klaar voor het ontbijt. Vandaag gaan we een tourtocht rijden. Papa had routes op mijn tomtom gezet maar toen we deze wilden bekijken waren ze allemaal weg, oeps. Lang leve Google map! We pluizen een route uit en we gaan van start. Zo lang we weg hebben en er zijn bochten vind ik het allemaal prima. Ook al was het asfalt op sommige kleine stukjes misschien even een beetje ver te zoeken, haha. Van Vianden rijden we naar Echternach, van Echternach naar Schengen, naar Luxemburg stad, naar Rambouch en naar Diekirch.

Het rijden gaat prima en in de ochtend vergezeld ons het zonnetje. Gitana vind het nog een beetje spannend maar dit is ook haar eerste keer op deze motor in het buitenland. Ik geef toe dat ik ook weer een klein beetje moest inkomen. Samen spreken we 1 regel af:

" Als een mietje d’r in, als een held d’r uit"

Ook op deze dag is het weer uitgestorven op straat en alles is pot dicht. Toch hebben we zin in koffie. In één of ander boerendorp zien we mensen op een soort terras zitten. Een man begint al heel enthousiast te zwaaien dat we hier moeten komen zitten. Ik krijg daar soms een beetje zenuwen van maar deze man bleek een motorrijder te zijn en zaten daar al aan het bier met een paar mensen van zijn motorclub. Tevens kregen we gelijk zijn hele levensverhaal, hahaha. Na de koffie rijden we door. De route is helemaal prima! Er begint wat bewolking te komen en het wordt gelijk een stuk kouder. Bij Rambourch hebben we toch wel trek gekregen maar geen restaurant  te bekennen. Weer belanden we in een of andere dorpskroeg vol grote bier zuipende mannen. Bekijks waren we wel in ieder geval.  We voelde ons wel een beetje ongemakkelijk en besluiten door te rijden.

Eigenlijk zijn we wel voldaan voor vandaag en besluiten lekker naar Diekirch te rijden voor een terrasje. Jahoor, bij papa's ijscafe! Geef maar goed bak koffie en een lekkere crêpe ( Ja dit klinkt heel logisch maar het was best koud). Nomnomnom. Het ziet er uit alsof het elk moment kan gaan regenen. Als we alles op hebben vertrekken we snel terug naar het hotel. Gitana en ik zijn allebei uitgeteld en rozig.

We besluiten nog naar het kasteel te lopen en met de kabelbaan terug naar beneden te gaan, wat een mooi uitzicht! S' avonds belanden we in een restaurant met grote, goede schnitzels. Vanavond hebben we een vroeg avondje!

Maandagmorgen worden we weer rond dezelfde tijd wakker, we hebben helemaal zin in vandaag. We hadden het plan om een leuke kronkelroute naar Trier te rijden, daar een soort van te gaan winkelen, de Louis/Polo te bezoeken en terug te rijden via een andere kronkelroute naar het hotel. Voor onze bodem gaan we eerst ontbijten en vertrekken op het gemakje. We rijden een hele relaxte route ( ondanks dat ik al 2x verkeerd gereden was, ach werd de route klein beetje langer en anders) het zonnetje schijnt en het is oprecht niet koud. Je merkt dat de bochten steeds soepeler gaan en steeds harder. Ik geniet van alles om me heen. Ik ben ook heel blij dat ik kan communiceren met Gitana terwijl we rijden. Als er iets is of gewoon omdat ik even zin heb om te praten.  Als we in Trier aankomen is het druk en chaotisch. Via internet had ik een motorparkeerplaats opgezocht maar toen we nog 500 meter moesten was de weg afgesloten. Het stond er vol met brandweer, ambulance en politie, dat is geen goed teken. Ik pluis een andere motorparkeerplaats uit en proberen de weg te vinden. Eindelijk hier is het! En we blijken bij de ingang van het centrum te staan. Helemaal top, dit onthouden we wel. Onze helmen koppelen we samen door middel van een slot vast aan de motor.

We wandelen het centrum in voor een bakkie koffie, wat een heerlijk weer! Na de koffie gaan we wat winkeltjes verkennen maar in een motorpak is dat toch behoorlijk warm.  We wandelen nog wat en vinden het wel tijd voor een ijsje. Even lekker zitten en genieten van lekker ijs.  We besluiten door te rijden naar de Louis en de Polo. Wat een kleine winkels zijn dit, en een partij warm. Dat duurde 2 minuten en we stonden weer buiten. Op het randje van de trap zaten we op het gemakje nog een Duitse koek te eten en met genoeg energie op rijden we in een lekkere vibe naar het hotel. We stoppen onderweg nog een paar keer voor het maken van foto’s ( kunnen natuurlijk niet thuiskomen zonder foto’s toch?) De bochten gaan echt heel lekker en ik heb echt de smaak goed te pakken. Ze gaan steeds dieper en harder, GENIETEN.

Het laatste stukje hebben we al twee keer gereden dus ik wist hoe de bochten liepen. Toedeloe, ik ben even buitenspelen. Wat een heerlijk adrenaline gevoel als je de bochten goed kan nemen. Terug in Vianden baal ik eigenlijk dat we morgen al naar huis gaan. Ik heb net de smaak helemaal goed te pakken.

Terug op de kamer proosten we met een paar biertjes en chips. Om uurtje of 7 bedenken we toch dat we nog moeten gaan eten. We zouden eigenlijk simpel kebab gaan eten maar voor de laatste avond was gezellig uit eten gaan toch wel gezelliger. We belanden daarom in hetzelfde restaurant als gisteren.  Na het eten gaan we terug naar de kamer waar we als een blok inslaap vallen.

Dinsdagmorgen pakken we onze spullen in na het ontbijt. We rijden het eerste stuk nog lekker binnendoor en daarna gewoon snelweg naar huis. het eerste stuk rijd toch een partij lekker. Nog heel even genieten van de bochten.  Rond Luik stoppen we weer voor een kopje koffie. Gitana rijd de terug reis niet helemaal lekker voor haar gevoel, de wind is best vervelend. Gelukkig gaat het stuk na de koffie een stuk beter en rijden we hem lekker op het gemakje door naar huis. Bij Kapelle gaan we er af, zwaaien we naar elkaar en rijd ik alleen door naar Goes waar ik mijn motor even bij mijn ouders zet. Het zit er op en zijn weer veilig thuis.

Dankjewel lieve zus voor het leuke weekend!