Let it snow, Let it snow!

Het is voorjaar 2015 en het eerste internationale motortreffen staat weer voor de boeg. Ik kan daar altijd helemaal naar uitkijken als het allemaal weer gaat beginnen en wij onze internationale vrienden weer tegen komen.

Mijn ouders en ik zitten op de bank televisie te kijken, zodra het nieuws voorbij is en het weerbericht komt kijk ik met gefronste wenkbrauwen naar mijn vader. " Pap, ze geven sneeuw af komend weekend". " Ach meisje, dat zal wel mee vallen, wanneer heeft hier nou voor het laatst gesneeuwd?" Reageerde hij.

De motoren stonden ingepakt en klaar voor vertrek. In mijn moeders zijspan lagen de camping spullen en mijn vader reed met de 1800 en aanhangwagen er achter. Tja dat betekende dus dat ik achterop zat, normaal gesproken vind ik dit helemaal prima maar voor nu vond ik het toch een ander verhaal.

Toen we vanuit Zeeland vertrokken was het nog prima weer. Het was alleen echt heel koud maar daar konden we ons wel voor kleden. We zouden onze eerst nacht doorbrengen bij vrienden die een huisje hadden gehuurd in de buurt van het treffen. Het treffen zou in België zijn was ongeveer 3,5 uur rijden. Het weer was prima te doen tot dat we de grens over reden en de sneeuwvlokjes met vlagen naar beneden kwamen. Tegen de tijd dat we bij Brussel reden begon het steeds harder en harder te sneeuwen. Het gevoel uit mijn handen begon langzaam te verdwijnen en mijn neus bevroor er onder tussen vanaf.

Onderweg kregen we ook nog file, mensen uit de auto's zaten ons aan te kijken alsof je gestoord bent dat je op de motor zit. Moet zeggen dat was best wel grappig!

Yes, net rond het avond eten kwamen we aan op onze bestemming. Ik was heel blij dat we er waren en ik de warmte letterlijk uit het blokhutje zag komen. Ik wilde afstappen van de motor maar dat ging helaas iets minder spoelen dan ik dacht. Het gevoel in mijn voeten was verdwenen waardoor ik even mijn evenwicht verloor en  "bam" daar lag ik op de grond.

" Wat doe jij nou" hoor ik mijn vader nog zeggen. Waarop mijn moeder me een beetje lachend van de grond plukte. " Eerst maar is lekker opwarmen met kopje thee" zei mijn moeder. Wat had ik geluk dat ik deze avond bij onze vrienden in het hutje nog slapen. Mijn ouders zouden in klein plopop tentje buiten slapen zodat we niet al onze spullen overhoop hoefde te halen.

De volgende dag zouden we met z'n 6e naar het motor treffen rijden. Er lag gelukkig geen sneeuw op de weg maar dat was weer voor korte duur. Toen we weer klaar stonden begon het langzaam en rustig weer te sneeuwen. Maar na 30 minuten rijden kwamen we aan op het treffen. Normaal gezien is dit best druk met veel mensen, motoren en kun je een treffen niet over het oog zien. Nu was het akelig stil.

Snel naar de inschrijving om ons in te schrijven en vervolgens zo snel mogelijk proberen de tent op zetten want buienradar gaf niet veel goeds aan. Binnen een half uur waren de haringen,  die mijn vader in het gras had gelegd ,van de tent onvindbaar en was de wereld bedekt onder een grote witte deken. Je moet eigenlijk ook wel gek zijn om met de motor en tent te gaan kamperen in de sneeuw, maar we waren er toch dus waarom ook niet?

Dit weekend hebben we weinig gereden kan ik je vertellen. Het bleef flink door sneeuwen het hele weekend en verstopte ons in een warme feestzaal waar we met 50 mensen zaten( normaal stuk of 300). Warme theetjes drinken en ondertussen moest ik hard leren voor school want had belangrijke school examens die ik moest halen. Dan had ik gelukkig ook wat te doen. Er was wel iemand met een auto waar we dan nog naar winkeltjes zijn gereden om ons te vermaken.

Het slapen was me ook wel een avontuur. Als een half Michele poppetje kroop ik mijn slaapzak in. Opzicht had ik wel geslapen maar kon mezelf niet warm krijgen. Mijn ouders lagen op een stretcher en daarop hun luchtbed, uiteraard hadden we ook een kachel in de tent maar die ging nachts uit wegens brandgevaar. Mijn ouders ging op tijd hun bed uit om voor de mensen die er waren ontbijt te verzorgen. Mijn moeder zag dat ik het heel koud had en gooide hun slaapzakken boven op mij. Prinses op de erwt zou er jaloers op mij geweest zijn van de dikte van mijn luchtbed en opgestapelde slaapzakken. Daarna heb ik als een roosje geslapen en was ik weer helemaal opgeladen voor een nieuwe dag!

Deze dag ging eigenlijk precies zoals de dagen ervoor. De zondag zat het treffen er weer op en konden deze strijders naar huis.

Gelukkig was het de avond hiervoor gestopt met sneeuwen en konden we de tent wel een beetje sneeuwvrij opruimen. Uiteraard moest deze thuis nog uitgehangen worden om te drogen maar dankzij onze top opa die een grote schuur heeft was dit zo gepiept. De terug weg vond ik toch wel een beetje spannend. Het is toch glad maar mijn ouders hadden beloofd het rustig en voorzichtig aan te doen en dat doen zij dan ook!

Wij zijn de zondag middag weer heel en veilig thuis gekomen en viel de weersomstandigheden gelukkig mee!

Ik vind dat de mensen die er dat weekend waren zich wel diehards mogen noemen💪🏼